04-06-11 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu 04-06-11 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu

04-06-11

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Juni 2011 | Ghana, Accra

Hi allemaal !!
Ik weet niet hoe ik persoonlijk kan reageren op jullie reacties. Maar de muis zat achter mij aan opa, terwijl ik hem eigenlijk achterna zat.
& Mijn nummer is +233242360564
Leuk dat jullie een reactie achterlaten, erg leuk om te lezen :)

Ik kwam dinsdag een meisje tegen dat ik eerst in NL ontmoette bij de Ambassade. Dat was dus echt toevallig dat wij elkaar tegen kwamen. Misschien dat we volgende week naar lake bosumtwi gaan, maar dat moeten we nog even kijken.

En er zat zooooo’n schattig kindje voor me in de bus bij zijn moeder. Ik wou m bijna meenemen! Heb helaas nog geen foto's van lieve negerkindjes hihi.

Ik heb de kinderen hier het spel trefbal geleerd. Na 3 x uitleggen snapte ze het ongeveer, maar ze vonden het leuk.
Het lesgeven ging redelijk, dus we zullen zien hoe het volgende week gaat. Voetbal is hier toch echt het favoriete spel.

Gisteravond zijn we naar de wedstrijd Ghana- Congo geweest. Voor het eerst in een stadion. Super cool!! Ongelooflijk druk en allemaal gekke mensen.
Ik heb in die mensenmassa maar liefst 3 blanken gezien. ( incl. mij ) haha. De mensen zijn hier aardig, vragen allemaal hoe het met je gaat en waar je vandaan komt. Echt leuk. Soms doen ze net of je beroemd bent, maar ik ben alleen maar blank hoor.
Tijdens de wedstrijd waren we al helemaal nat geregend! ( natuurlijk lag die voorraad poncho's thuis. ) Na afloop begon de regen weer opnieuw. Niet te geloven zoveel regen!! Als dat in Nederland zou vallen, zou het zeker weten overstromen!

Verder blijf het gewoon indrukwekkend hoe alles er hier aan toe gaat. De busjes vallen echt bijna uit elkaar. Geen ruitenwissers tijdens de regen en het dak lekt van alle kanten. Dan valt er weer een raam naar beneden, en aangezien het handvat waarmee je het dichtdraait ook kapot is wordt de bestuurder ook kletsnat. En ik maar lachen ..
Verder nog wat dieren verhalen: Ik ging naar mijn kamer, was voorbereid op een spin / hagedis of een muis. Wat krijg ik, een vleermuis door de kamer. Wil ik mijn voet in mijn schoen doen, zit er een pad in. Het moet niet gekker worden hier!

Dit hele weekend logeer ik bij Asare dus hopelijk gaan we vanavond ergens een biertje drinken. Want ik moet zeggen dat ik dat best wel lekker vind na drie weekjes .

Heeel veel groetjes vanuit het ( ondanks de regen ) zonnige Ghana & weer super bedankt voor de lieve reacties !


  • 04 Juni 2011 - 12:51

    De Bommeltjes:

    Heeejjj Ingris,

    Het gaat goed met jou zo te lezen. Nou hier lijkt het wel Ghana pffff wat een warmte weer. Maar goed nog een te gekke en leerzame tijd daar.

    Gr uit Millus!

  • 04 Juni 2011 - 14:31

    Diana :

    Ingieeeee!
    EINDELIJK een foto van jou! Leuk leuk leuk, je bent net een personage van meisjes in de jungle aan je verhalen te lezen, grapjeeee! Maar wel stoer hoor tussen al de beestjes, ik had verwacht dat we je hier konden horen gillen! Ik wil meer foto's!! Kan niet wachten! En de rest ook niet! xx

  • 04 Juni 2011 - 17:42

    Martien Van Bommel:

    Hallo Ingrid,

    Heel leuk die foto van jou. Wie heeft jou op deze site gewezen, van een reisverslag? Ze zijn erg leuk. Weet je dat opa en oma as donderdag naar Canada gaan? De oudste broer van oma is 60 jaar getrouwd.
    Het weer in Nederland is ongeveer hetzelfd als in Ghana, behalve de regen, die komt maar niet. Ik heb morgen een fietstocht met de kaartclub. Jammer dat je volgende week met het vriendenfeest er niet bij bent. Doe geen dingen die ik ook niet zou doen.
    groeten uit DEURNE,

  • 05 Juni 2011 - 11:43

    Han:

    hey meid fijn dat je het naar je zin hebt daar en ze aardig voor je zijn.Aan de beesten raak je wel gewend,kun je thuis ook spinnen vangen. Met het les geven komt het ook wel goed jou kennende. Nog veel succes

    Gr Han

  • 05 Juni 2011 - 17:01

    Oma And Opa:

    Ingrid wij vinden het toch wel fijn dat je het goed naar je zin hebt, zijn wel sterke verhalen die je schrijft, dat kunnen wij ons bijna niet voorstellen.
    Ik hoop dat ik in Canada ook de gelegenheid heb om je reisverslag te volgen. Je telefoon nummer zal ik noteren, maar hoop dat ik je niet hoef te bellen, want geen bericht is goed bericht. Ik heb je foto op mijn computerscherm gezet, dan zie ik je elke keer als ik mijn computer aanzet.
    Heel veel kindest greetings van oma and mij

  • 05 Juni 2011 - 17:06

    Franca:

    Heey Ingrid
    Wat leuk om te lezen wat je mee maakt en doet het lijkt bij jou wel een dierentuin in je kamer je hebt nog geen tijd om te gillen of je hebt weer een ander diertje op je kamer hou vol meid tot de volgende keer.

  • 07 Juni 2011 - 11:44

    Lennie:

    haa,
    klinkt echt super leuk!
    over je biertje hoef je ook niet bang te zijn, die drinken wij voor jou wel op! haha
    nog heel veel plezier en hopelijk horen we snel weer wat van je!!
    xxx

  • 07 Juni 2011 - 21:22

    Martien Van Bommel:

    Hallo Ingrid, wie wast er jou kleren? hebben ze daar ook wasmachines net als hier? hebben ze wel electriciteit? Moet je ook zelf ooit eten klaarmaken of wordt dat allemaal door anderen voor jou gemaakt? Is het lastig voor hun dat je vegetarier bent? je hebt het zo te lezen best naar je zin. Gaat het een beetje met lesgeven?
    Groeten uit Deurne.
    Papa

  • 09 Juni 2011 - 18:07

    Fam. Adriaans:

    Hoi Ingrid,

    We horen wel dat je het nog steeds goed maakt in het verre Ghana. Wel leuk voor een vegatarieër zoveel beestjes in je kamer!

    Gr. van Piet, Nick, Danny en Jaantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana, kokobeng

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2011

17 juli top weekend!!

11 Juli 2011

Cape Coast

02 Juli 2011

02-07-11

23 Juni 2011

Time flies!!

18 Juni 2011

18-06-2011
Ingrid

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 27310

Voorgaande reizen:

16 Mei 2011 - 25 Juli 2011

Ghana, kokobeng

Landen bezocht: