kort berichtje vanuit Kumasi - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu kort berichtje vanuit Kumasi - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu

kort berichtje vanuit Kumasi

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

31 Mei 2011 | Ghana, Accra

Super bedankt voor de reacties allemaal! Echt heel leuk om te lezen.
En aangezien iedereen zo benieuwd is, dan toch maar snel een berichtje.

In de stad kwam er een jongen naar mij toe. Hij wist mijn naam, dus had echt zo iets van huh?! Ik heb toch geen stikker op mijn rug of zo. Maar hij herkende mij nog van de vorige keer. Nu die dat zei, herkende ik hem weer. ( want ze lijken toch wel veel op elkaar die zwarte ) Hij wou ( alweeer ) dat ik naar zijn standje / winkeltje kwam kijken. Of terwijl: koop iets!! Maar ook dit keer wees ik hem heel vriendelijk af met: Maybe next time. Daarna kon ik het busstation niet vinden! Denk doe slim, vraag het aan een politieman. Maar die ( languit liggende man ) keek me aan alsof ik vroeg naar een Mac Donalds.
Een andere dorpeling had ook nog nooit van het woord bus of Trotro gehoord, dus dan maar op mijn goede coördinatie.
Vandaag was het een keer wel goed. Na, het hele busstation af te hebben gezocht was ik bij rij H. .Ondertussen nog heerlijk voor lul gestaan bij een groep Ghanezen, maar ik was er.
Het busje vertrekt als ie vol is, maar ja, wat is vol ? Waar er in Nederland ongeveer acht in zouden passen, kunnen er hier in Ghana minstens 25 in ! Hoezo vol is vol. In het begin is het spannend, maar als je onderhand aan je stoel zit vast geplakt + aan de buurvrouw, ben je toch blij als je eruit kan.
En niet te vergeten die deur die kraakt alsof er nog nooit olie op is gesmeerd + kan niet helemaal dicht want dan breekt die denk ik echt af.
Asare en ik hebben Spaghetti gemaakt, mmm jammie.

Zondag hebben we lekker gevoetbald en heb ik Asare leren duizenden. ( Yess eindelijk iemand ie wel van spelletjes houdt. ( sorry diana )
Maandag weer naar school, maar het was nog steeds niet goed met de papieren. Ik kan pas beginnen als het papier is ingeleverd bij de Directer. Heel apart hoe dat hier in Ghana gaat, ze hoeven ook geen toestemming van de school, ze willen gewoon dat ik een brief schrijf en toestemming vraag. (Een half jaar geleden was het allemaal al geregeld volgens de school,)
Maar goed, het is rond met de papieren, dus morgen kan ik les geven. Vandaar dat ik nu al weer iets laat horen , omdat ik op internet ga kijken voor spellen die we kunnen doen.
Die vier weken assisteren zitten er volgens mij niet in, dus dan maar iets anders verzinnen. :D

ennn ik had een muis op mijn kamer. IEHHHHHHHHHHH .. dus toen heb ik asare weer geroepen en gingen we m vangen, maar hij was te snel dus we konden hem niet meer vinden.
na 5 min rende hij weer door mijn kamer, en again op muizenjacht. Hij zat achter de kast en ik moest hem de andere kant op jagen, ( maar had niets anders dan een zaklamp ) dus gadver toen was hij tussen mijn voeten aan het rennen. Ik wist niet hoe snel ik op het bed moest gaan staan. En dan dacht ik nog wel dat ik niet bang was voor muizen. Wel dus.
Het regenseizoen is trouwens echt begonnen. Dit is regen die wij niet gewend zijn in Nederland. In Nederland zou het een halve dag moeten regenen wil je zoveel centimeters hebben, maar hier is het binnen een half uurtje klaar.

Over twee weekjes komt er een andere vrijwilliger, daar kijk ik erg naar uit zodat we samen weekendjes weg kunnen.

Tot de volgende keer en bedankt voor de leuke reacties.:D !

  • 31 Mei 2011 - 11:19

    Fara:

    haai poepie.
    fijn om te weten dat het goed gaat!
    ben echt benieuwd naar alles daar, haha. maar wel lekker zo'n busje toch. getver!;) zo'n neger op je enzo. mmmm (A) see you soooon. bye girlie(L)

  • 31 Mei 2011 - 11:39

    Diana:

    he he je hebt je spelletjes soulmate gevonden, nice! Mam had dit verhaaltje al verteld, maar fijn dat je de site bij houdt, kan niet wachten op de volgende verhalen! En foto's, met jou erop natuurlijk! Hier in Nederland mis je eigenlijk niets hoor, allemaal druk met school nu. Vanavond naar de film, hangover 2 met vriendinnetjes uit Breda. Daar heb ik wel tijd voor tussendoor;) Heb je al skype?? Kunnen we skypen! Tot snel zussie!

  • 31 Mei 2011 - 13:22

    Nancy:

    heee Ing,
    was blij dat ik eindelijk een bericht van je zag verschijnen een paar dagen geleden want heb deze site vanaf de eerste uren dat je weg was al gecheckt alhoewel je toen nog niet eens ginds was, maar ik was nieuwschierig en tja dan krijg je dat.
    maar echt leuk wat je daar mee maakt echt anders maar wel leuk dat je er wat van ziet en het zelfs meemaakt!
    hier in Nederland is het op dit moment maar saai iedereen van onze school ofja de 6e heeft nou vakantie alleen ik zit hier nog maarja ik redt me nog wel een paar weekjes ! en in het weekend gaan we er maar weer tegenaan:D
    veeel plezier nog daar, geniet er van!
    ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal ! daaagxx

  • 31 Mei 2011 - 17:06

    Kristel:

    leuk om te lezen! ben echt benieuwd, maar klinkt wel goed allemaal.
    tot snel en leer ze maar allemaal hollandse spelletjes daar, en hollands bier drinken haha.
    veel plezier!

  • 31 Mei 2011 - 18:28

    Lennie:

    haa meid!!

    lijkt me echt super leuk!!
    ik krijg echt de neiging om je achterna te reizen en als ik het geld had deed ik dat ook, haha!

    nog heel veel plezier:D

    xxxx

  • 31 Mei 2011 - 18:36

    Mam:

    fijn om te horen dat het uiteindelijk gelukt is met de papieren. weer een zorg minder. Kun je aan de slag, veel succes ermee meid!!! Komt goed Xx

  • 31 Mei 2011 - 19:08

    Opa:

    Ingrid, was jij achter de muizen of demuizen achter jou?
    Bij papa gelezen, ik had dezegd dat je vandaag hier zou komen
    Take Care

  • 01 Juni 2011 - 12:22

    Anke:

    heee zusje, ik zal binnenkort even een mail sturen hoe het precies met mij is want ik heb het serieus abnormaal druk.. erg saai! nog maar 8 dagen echt les en dan elke dag leren leren leren.. maar wel fijn om te horen dat het met jou goed gaat en ook dat dat met die papieren eindelijk geregeld is! ik zit nu nog op school en zometeen a walk to remember kijken met de meiden en morgen hele dag action run in meijel en verder zit me weekend al helemaal vol gepland :) We wachten wel weer op je volgende bericht :) kijken of je ondertussen nog meer ongedierte tegen komt haha. tot snel!

    xxxxx

  • 01 Juni 2011 - 16:28

    MARJON:

    Hee ingrid

    Leuk om te horen dat je het goed naar je zin hebt, Ik volg je hiert op deze site, En valt het mee om erik te misse:P
    tot snell en nog heel veel plezier.

    xxx

  • 02 Juni 2011 - 10:34

    Kiessyy:

    Ingrid :d

    Haha, op de een of andere manier zie ik het al helemaal voor me met die muis ;) Raar om te zien dat alles daar zo anders is dan hier he.. Fijn dat die papieren nu gefixt zijn en je les kan geven! Nu hopen dat die nieuwe vrijwilliger straks een beetje leuk is, kun je daar ook mooi mee opschieten! :)

    Haveee fun, enjoy xx

  • 02 Juni 2011 - 12:11

    Manon :

    Heee Ingridje!!
    Klinkt allemaal echt supervet! Ben wel jaloers, oook al had ik het zelf niet gedurft! Hahah en van die muis zie ik al helemaal gebeuren haha!
    Mijn examens zitten er ook weer op dus ben vakantie aan het vieren!
    Maar nog heel veel plezier, en succes met het lesgeven!
    Welk nummer heb je nu trouwens?
    XXXXX

  • 03 Juni 2011 - 17:14

    Elvira:

    Heeee ing!
    super leuk al die verhalen van je, echt leuk om allemaal te lezen wat je daar allemaal meemaakt.
    ik hoop dat je het daar nog een tijdje goed naar je zin hebt en ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana, kokobeng

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2011

17 juli top weekend!!

11 Juli 2011

Cape Coast

02 Juli 2011

02-07-11

23 Juni 2011

Time flies!!

18 Juni 2011

18-06-2011
Ingrid

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 27311

Voorgaande reizen:

16 Mei 2011 - 25 Juli 2011

Ghana, kokobeng

Landen bezocht: