Cape Coast - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu Cape Coast - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu

Cape Coast

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Juli 2011 | Ghana, Accra

Ondertussen weer zo goed als beter. Vorig weekend konden we door de malaria nog niet op weekend, maar hebben we ons prima vermaakt. We hebben ons zelf goed getrakteerd en wat lekkers gehaald. ( Natuurlijk had ik nog niet aan mijn maag gedacht, werd me snachts wel duidelijk dat die nog niets vettigs kon verdragen)
S ‘avonds zijn we gezellig gaan kaarten. Ook met Josephine. Zij is de nieuwe kokin. We kwamen er al snel achter dat ze de cijfers niet kan lezen. Heel veel mensen zijn analfabeet in Ghana. Wel apart. Maar met wat hulp ging het toch goed. ;)

Zondag zijn we mee gegaan naar een begrafenis. We moesten de eerste rij allemaal een hand gaan geven, dit was dan de familie. Daarna moesten we geld geven aan een man. Stoppen ze hier allemaal in een glazen bak. We hebben een plekje gezocht tussen alle mensen en daarna stopte ze de muziek en riepen ze onze namen plus het bedrag dat we hadden gegeven. De hele familie komt je dan een hand geven om je te bedankten. De begrafenissen draaien allemaal om het geld. Iedereen was of voor zich uit aan het staren of uitbundig aan het praten, maar we zagen zeker niemand huilen. Soms begon er eentje te dansen op de muziek. Het is echt heel anders dan bij ons en we voelden ons ook echt niet op ons gemak..

Heb een hele leuke week gehad op de school. Allerlei nieuwe spellen gedaan met de kinderen. Hele ( voor ons ) simpele spellen. Ik had de strandballen en ballonnen meegenomen. Vonden ze echt super interessant! Ze maaien het gras hier met een groot mes, ( heb het ook geprobeerd, super zwaar!! ), maar de strandbal leeg laten lopen lukte ze niet :P. Met verschillende klassen een estafette gedaan en zelfs softbal gespeeld! Met officiële ballen en handschoenen. Was een stuk moeilijker, maar zeker een succes!:D :D

Ik had crêpe papier meegenomen naar de allerkleinste en daar konden ze dan propjes van maken om die op hun tekening te plakken . Erg leuk! Met kleurplaten maak ik hier iedereen blij. Jongen/ meisje / jong/ oud, echt iedereen vindt dat leuk. Alleen vragen om iets is erg lastig. Dat doen ze met een of ander hand gebaar, in het TWI ( hun taal , denken ze ook serieus dat ik dat versta :P ) of in het Engels : Give it to me! ( ?!?!)


Dit weekend zijn we naar Cape Coast gegaan. Was 5 uurtjes rijden. Dit weekend ging het vervoer iets sneller, hadden meteen een taxi te pakken en hoefden bijna niet te wachten.Tijdens de rit genoten van alles wat we zien, het blijft mooi!En al die palmbomen echt cool.
De zee was geweldiggg!! De zee was wild met flinke golven. Daar wouden we natuurlijk foto's van maken, sta ik op die rots krijg ik zo'n dikke golf over me heen! Kletsnat! dacht dat ik mee gesleurd zou worden , maar het viel mee gelukkig. was wel even 'n adrenaline kick. :P
We hebben een rondleiding gehad in Cape Coast Castle en daarna naar Kakum National Park gegaan. Daar begonnen we meteen met de Canopy Walk. 30 meter hoog over touwbruggen lopen, met wederom een prachtig uitzicht! :)
Die nacht gingen we in een boomhut slapen. Er was een grote groep uit Canada. Dus met 25 man in een boomhut.s ' avonds zijn we nog een wandeling gaan maken door de forest. We hadden geen grote dieren gezien, maar het was wel leuk avonturieren in het donker! :D De volgende ochtend weer om 6 uur op, we hebben een wandeling gemaakt naar een soort apenpark. Daarna terug richting Kumasi. Het was echt een heel leuk weekend !!

Volgende week komt Linda, een andere vrijwilliger, ze gaat de eerste week met mij meelopen en neemt het daarna van mij over. Dus dan wordt het nog gezelliger :D

Het gaat erg goed en heb een super week gehad, de tijd gaat veeel te snel !! nog maar twee weekjessss :(

Weer leuk om alle reacties uit Nederland te lezen :) Bedankt daarvoor.

Bye bye


  • 10 Juli 2011 - 18:06

    Groetjes V Vredepeel:

    Hoi Ingrid,
    Wat fijn dat je je weer goed voelt, kun je mooi nog van je laatste weken in Ghana genieten. We volgen je onvergetelijke reis hier op de voet, indrukwekkend , spannend en avontuurlijk,zeg!!
    Vele groetjes hier van ons allen en geniet er nog van.

  • 10 Juli 2011 - 19:52

    Hier Millus:

    Hoi Ingrid
    Wat maak je veel mee in zo een korte tijd.
    Nog heel veel plezier en avontuur de laatste weken.
    Gr Jaantje Piet en Danny.

  • 10 Juli 2011 - 21:53

    Martien Van Bommel:

    Hallo Ingrid,
    Wat fijn dat je weer beter bent. Ik heb me veel zorgen gemaakt over jou. Ik vind het fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt. Hoe ver moet je reizen om een mail te kunnen sturen? Kun je op je (thuisadres) wel mail ontvangen?
    gr.
    Papa

  • 12 Juli 2011 - 10:06

    Janne:

    hee ingrid!

    jeeej wat je toch allemaal mee maakt ! en elke keer weer van alles nieuws, leuk om telezen en echt vet!
    gelukkig dat het weer beter met je gaat zou jij anders weer moeten hebben noooit ziek en dan daar ziek zijn balen! maar gelukkig gaat het weer goed met je.
    en over 2 weekjes mag je weer naar het saaie nederland dat zou je wel weer tegen vallen maar een geluk kunnen wij je weer in je arme vliegen:D!
    nog heel veel plezier
    en tot over 2 weekjes ik mis je massage heeeeeeeel hard ik verlang zowat elke dag naar een massage van ingrid haha! dus ik kan niet wachten!

    xxx

  • 12 Juli 2011 - 17:10

    Kiessy:

    Hola Ingrid,

    Mooi verhaal weer! In ieder geval goed om te lezen dat je weer beter bent.. Malaria lijkt me nou niet echt prettig hehe.. Gelukkig kun je nu nog 2 weken genieten daarzo! :)

    Vind het wel gaaf om te zien hoe je je verhaal nu schrijft in vergelijking met het begin.. Toen zei je nog iets van: ''Het was wel 5 uur rijden!!'' Terwijl je nu zelfs ''uurtjes'' schrijft hahah, mooiii!

    Nou heel veel plezier nog en we zien elkaar vlug!!

    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana, kokobeng

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2011

17 juli top weekend!!

11 Juli 2011

Cape Coast

02 Juli 2011

02-07-11

23 Juni 2011

Time flies!!

18 Juni 2011

18-06-2011
Ingrid

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 27300

Voorgaande reizen:

16 Mei 2011 - 25 Juli 2011

Ghana, kokobeng

Landen bezocht: