weeekendd :D - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu weeekendd :D - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu

weeekendd :D

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Juni 2011 | Ghana, Accra


Helloooooooooo :D

We zijn zaterdagavond naar een plek gegaan waar we iets konden drinken. ( Om misverstanden te voorkomen noem ik het geen café :P ). Op zijn Afrikaans! Aparte muziek en ontzettend hard, grote flessen bier( Ingrid blij :)) & veel vlees. Het begon heel rustig, maar het werd steeds drukker. Vrijwilligers uit Zwitserland, Duitsland en een Engelsman waar ik de hele avond mee heb zitten kletsen. Toen de regen op komst was, werden de stoelen buiten gezet en zo ontstond er al snel een dansvloer. Die kunnen wel dansen die Afrikanen!
Het was een erg gezellige avond!

Op school gaat het steeds beter. Het communiceren is bij sommige klassen nog heel lastig. Dan zeggen ze dat ze het begrijpen, maar daarna stel je de vraag van:’waar voel je dit?‘ En dan krijg je als antwoord Ja ?!? Dit verschilt heel erg per klas, andere klassen verstaan en spreken weer beter Engels.
De spelletjes vinden ze leuk.Het is mooi om te zien dat de kinderen hier zo veel lol en plezier hebben met een simpel spel of alleen een bal.

Ze zijn hier wel heel gelovig. Elke woensdagochtend beginnen ze gezamenlijk met bidden, stukken uit de bijbel voorlezen en liedjes zingen. Ik moest ook de bijbel gaan lezen en tegen mijn familie en vrienden zeggen dat we allemaal elke dag moesten bidden. Dus bij deze :D Gewoon elke ochtend drie minuutjes, oke, haha;)

We zijn ook elkaars taal aan het leren. Voor hun heel grappig om mij in hun taal te horen praten en voor mij heel grappig als hun Nederlands praten. Zo geinig hoe dat klinkt!
Ik kan die woorden in het TWI maar niet onthouden, wat een gekke taal ! hihi

Verder gaat het hier allemaal met kleine stapjes. Je moet ook wel een stapje terug doen, want het is zo anders. Blijft lastig omschrijven, maar het is meer dan alleen warm & arm. Ik moet ook leren om niet te hogen eisen aan mezelf te stellen, want Joehoeeeee, dit is Ghana. Relax en tijd genoeg.

Vandaag nog een mega ananas geplukt uit de tuin. Al het fruit is hier vers. En de Orange is hier groen. Logisch?! Nope, maar wel lekker :D

Dit weekend hoopte ik eigenlijk met dat meisje ergens heen te gaan, maar die had helaas andere plannen. Aangezien ik geen zin heb om een weekend thuis te blijven ga ik alleen op pad. Weet nog niet waar naar toe en hoe of wat, maar ik wil Ghana zien! Dus ga de toerist uithangen :D
Dinsdag komt Kaat en dan zit ik hier alweer bijna een maand!

Thanks voor alle reacties uit Holland!! :D

tot de volgende keer, bye bye

  • 10 Juni 2011 - 17:40

    Martien Van Bommel:

    Ik heb je een mailje gestuurd.

  • 10 Juni 2011 - 17:41

    Kristel:

    weer leuk om te lezen! klinkt goed allemaal en gelukkig dat er ook daar bier is! ik begon me al zorgen te maken haha. een fijn weekend daar, dan houden wij hier ook een fijn weekend!
    toen je trouwens schreef dat je er dinsdag alweer bijna een maand zit dacht ik, woow dat gaat echt snel. dus meid, geniet er nog maar ff van!

    tot snel!

  • 12 Juni 2011 - 12:22

    Silvie:

    Heee Ingrid, Leuk om weer wat te horen van je. Houd ons op de hoogte van wat je daar allemaal doet. En groot gelijk als je de tourist uit gaat hangen, nu is het je kans om veel van het land te zien! Laat ons op tijd wat weten. Dan laat ik donderdag weten of ik ben geslaagd of niet, spannend.. xxx

  • 12 Juni 2011 - 16:21

    Miilou:

    Hi Ingrid!
    Heb net even al je verhalen gelezen! Echt super leuk dat je dit mee maakt man! En hoe vet is het dat je die ananas gewoon uit de tuin kunt plukken! En leuk dat je al die mensen ontmoet! Lijkt me echt top!
    X

  • 13 Juni 2011 - 19:56

    Lenniie:

    haa ing, super leuk om te horen dat het zo goed gaat! Ik zou willen dat ik er ook was, haha!
    En van dat bidden komt ook wel goed, doe ik toch al elke avond, en vanaf nu ook voor de kindjes daar! hopelijk staat ze nog een mooie toekomst te wachten, maar dat komt wel goed met zo'n vette slimme lerares! haha
    nog heel veel plezier en maak maar heel veel foto's dat wij ook nog ff een beetje mee kunnen genieten;)

    tot over een tijde!! xx

  • 13 Juni 2011 - 22:12

    Elvira:

    wat een leuke verhalen toch weer allemaal ingrid! :D
    leuk dat je er foto's bijvoegd, want zo heb je toch weer een goed beeld van hoe het daar is!
    ben benieuwd naar al je foto's als je thuis komt.
    x

  • 14 Juni 2011 - 12:21

    Nikki:

    hee meisje!
    leuk al die verhalen! ik krijg elke keer een mail als je iets hebt gestuurd, en ben elke keer weer benieuwd. echt een avontuur! leuk al die foto's, dan heb je er ook een voorstelling bij!

    Nog heel veel plezier daar! dikke kus uit deurne!

  • 14 Juni 2011 - 20:06

    Lianne:

    Heee Ingrid!
    Leuk om jou verhaaltjes zo te lezen! Echt een leuke ervaring denk ik he!? Waarschijnlijk al gehoord maar de 'kindermiddag' was goed geslaagd afgelopen zondag ;). Hadden leuke reacties na afloop gehad dus dat was wel leuk! Heel veel plezier en succes nog daar in het zonnige zuiden!

    xxx

  • 15 Juni 2011 - 12:15

    Renske:

    hee ingrid!
    leuk om te lezen, je maakt me wel jaloers met dat weertje daar..
    Beter als hier!
    Al een maand? dat is snel gegaan zeg, geniet er nog maar van!
    kusjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Ghana, kokobeng

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2011

17 juli top weekend!!

11 Juli 2011

Cape Coast

02 Juli 2011

02-07-11

23 Juni 2011

Time flies!!

18 Juni 2011

18-06-2011
Ingrid

Actief sinds 04 Mei 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 27307

Voorgaande reizen:

16 Mei 2011 - 25 Juli 2011

Ghana, kokobeng

Landen bezocht: