Time flies!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu Time flies!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ingrid Bommel - WaarBenJij.nu

Time flies!!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

23 Juni 2011 | Ghana, Accra

Halloooo :)

Bedankt voor jullie reacties :D
@ Kiessy : Ik heb de diertjes niet meer vermeld, maar ze zitten er nog steeds. De muis kwam deze week nog elke dag op bezoek, spinnen worden wat groter, vonden een dode slang die bezig was een hagedis op te eten, en verder zijn de muggen ontzettend bloeddorstig. Maar de grootste schrik is eraf. Hihi

Afgelopen weekend zijn we zaterdag in de stad geweest en zondag naar Bobiri. Hier zouden we eigenlijk heel veel vogels en vlinders moeten zien, maar die waren er jammer genoeg niet. We hebben wel verschillende schorsen van bomen mogen proeven, heeel gezond, maar niet lekker!
Daarna hebben een hele mooie wandeling gemaakt door de natuur:)

De rit naar huis was weer op zijn Ghanees. Het begon meteen ontzettend hard te regenen, maakt opzich niet uit als je in een trotro zit, maar het dak lekte van echt alle kanten. Het is maar water denken we dan, maar zo dachten de Ghanezen er duidelijk niet over. Er vond een hele discussie plaats. Flink roepen en tekeergaan in die trotro, echt om koppijn van te krijgen. We zijn nog geen vijf 10 minuten onderweg en we hebben al autopech. Ze konden hem maken, maar nog erg lang stil gestaan. Hadden we uiteindelijk het plan een taxi te pakken en dan ging de totro alweer dus zijn we hier toch terug ingestapt. Uiteindelijk hebben we dus 2u15min gedaan over de laatste 12km:P

Op de school gaat het wel prima. Heb met een jongere klas een leuk poppetje van vouwblaadjes gemaakt. De leraar was te laat, dus moest 20 kinderen rustig zien te houden. Echt zo moeilijk ! Ze waren helemaal wild omdat ze stiften, lijm en vouwblaadjes zagen. Ik werkte in groepjes van zes, het uitleggen aan de kinderen ging wel goed, dus de poppetjes werden erg leuk en creatief, maar al die kinderen er om heen, whaahhh om gek van te worden. Je kunt echt duizend keer zeggen en op verschillende manieren zeggen dat ze moeten gaan zitten, sommige luisteren gewoon niet of ze verstaan je niet. Op bijna alles wat je zegt antwoorden ze wel met: ‘yes’ , en als ze het echt begrepen hebben zeggen ze: ‘Yes, madam ‘ haha.
Verder zijn het echt ongeloofelijke schatjes :) :) Zou er het liefst een paar mee naar huis nemen (A)
Met de andere groepen heb ik spelletjes gedaan zoals moordenaartje, domino, vlagverovertje, drie is teveel en een ander ballenspel. Vanmorgen ben ik nog naar de allerkleinste gegaan, we gingen kleuren. Vonden ze echt leuk en de kleinste zijn zooo sweeettt!
Best wel veel variatie dus deze week! :d

We hebben ook met onze handen gegeten, echt geinig en bevalt nog niet zo slecht. Volgens de Ghanezen zou iedereen met zijn handen moeten eten. Zo proef je veel meer smaak.

Gister was er een prachtige sterrenhemel! Het was heerlijk weer, met een briesje wat lekker afkoelde. In de verte zie je de lichtjes van de stad en de bliksem was echt mooi! De lichtflitsen gaven heel mooi de contouren van de wolken weer. Was echt een wauw moment!! Op zo’n momenten wil ik hier nog lang niet weg!

& nu zijn we in Kumasi, morgen pakken we om 7 de bus naar Tamale. Het plan is om eerst een nachtrit te doen met de kano, de volgende dag naar Mole National park op safari waar we hopelijk olifanten, krokodillen, nijlpaarden, leeuwen, apen en andere dieren zullen zien. We gaan een dagje zwemmen en naar een klein dorpje waar ze sheabutter maken. Het zal een druk weekend worden met veel reizen. Hoe het is geweest zal ik de volgende keer weer vertellen.

Bye bye !

• 23 Juni 2011 - 20:51

Jaantje Adriaans:

Hoi Ingrid, wat maak je een leuke tijd mee. Ook de foto's zijn heel mooi.
    Geniet er nog van want: time fleis!!!

• 23 Juni 2011 - 20:52

Jaantje:

Time flies!!!!

• 24 Juni 2011 - 12:25

Franca Steenbakkers:

Hoi Ingrid wat leuk om te lezen wat je doet en meemaakt wat heb je al veel gedaan en gezien geniet ervan het is zo weer tijd om naar holland terug tegaan ik heb gisteravond je schoonmoeder op de koffie gehad ze vertrekken a.s zondag naar spanje ingrid heel veel groetjes van ons houdoe

• 24 Juni 2011 - 13:47

Manon:

Aaah kei leuuk!
    Jij maakt maar vanalles meee, en ik zit hier maar saai thuis hahah!
    maar dan valt het lesgeven niet tegen toch? En ook leuke foto's !
    Je moet hier nu wel deurne kermis missen:(
    maar dat gaan we binnenkort weer inhalen! Want ik geloof best dat de tijd daar heel snel gaat!
    Nog heel veel plezier en succes!!
    XXXX

• 24 Juni 2011 - 19:00

Kristel:

heee ingrid!

leuk om weer wat te horen en leuke foto's! zo zie je dat jij daar ook echt bent, want soms lijkt dat echt nog of je hier zit. Ik was deze week aant kijken wie mij de laatste tijd gebeld hadden en daar zag ik jou nummer ook nog bijstaan, was wel grappig.

en ik neem aan dat je moordenaartje daar niet letterlijk speelt?

heeel veel plezier nog en geniet er nog van! Deurne kermis zal wel een stuk minder leuk worden zonder jou, maar we maken er maar wat van!

xx

• 26 Juni 2011 - 11:36

Maud:

Wat leuk om weer iets van je te lezen.
    Fijn dat het les geven steeds beter gaat, maar je merkt wel dat het daar allemaal heel anders gaat. heel apart.
    en zo te lezen heb je een druk weekend, have funn!!
    geniet er nog van...

• 29 Juni 2011 - 13:46

Nancy:

heee ing ! super leuk wat je daar allemaal meemaakt! en leuke foto's. als je terug komt wil ik ze allemaal zien ! deurne kermis is ook weer voorbij hebben het gister goed afgesloten met het vieren van maud der verjaardag. dikke kus en nog veel plezier !

• 17 Juli 2011 - 13:09

Opa:

Ingrid, we zijn blij dat het weer goed gaat met jou, maar we zullen het fijn vinden als je weer thuis bent.Vanmorgen hebben oma en ik een neef met zijn vrouw van je vader afgehaald op het station in Deurne, het zijn Jan Bakker en Linda, zij wonen in Canada.
    Take care
    Oma en opa